Tovaas yao

Blev förbannad

Kategori: Importent stuff

Hej hej!
Idag hade vi roliga timmen i skolan, men det var inte speciellt roligt, leken/tävlingen vi körde var jätte rolig och så men det blir oftast bråk i våran klass när det är tävlingar för att vi har ett gäng vinnarskallar i våran klass. Leken/tävlingen går iaf ut på att nån skriver en bokstav på tavlan och sen är det olika lag och man ska sjunga när man kommer på en låt på den bokstaven och bla bla...
Iaf så var det ett lag som är ja... riktiga vinnarskallar som vann hela köret. 2 st i det laget (det var 3 i varje lag) hade sina mobiler framme och då sa alla att dom skulle lägga bort dom för att vi visste ju inte om dom kollade låter och fuskade och bla bla bla. Då blev dom sura men aja, leken fortsatte sen vann dom och började skrika och typ säga att alla andra var losers. Att vann spelade ingen roll men att dom höll på så där efter åt tyckte många var dåligt och så. En tjej fick t.o.m. ont i huvet när dom busvisslade och så. Och hon bad dom att vara tysta men det gick ju bra, inte!

Okej jag måste börja kalla dom namn annars blir det så svårt att förklara:

Dom som vann (3 st killar):
Simon 
Olle
Peter 

Mitt lag (3 st tjejer):
Jag (Tova
Lovisa
Petra

Sista laget (3 st killar):
Linus
Rasmus
Markus

Dom heter alltså inte så på riktigt, förutom jag då XD

Om "Olle" förlorar så blir han super duper mega sur och går ut ur klassrummet och sätter sig där och surar tills vi slutar (det är på sista passet för dagen), då brukar oftast "Peter" följa med ut och sitta och sura med honom. Så då valde "Lovisa" och "Petra" och göra samma sak mot dom, att gå ut och sura. Och då blev det... kaos! Det blev seriöst kaos.
Då började "Olle" att babbla om att våran fröken skulle ta upp det här med "Lovisa" och "Petra", och allt jag tänkte var "Va fan, varför?! Du gör så här nästan varanda jävla Roliga timme eller när du förlorar och dom gör det en jävla gång?" Sen sa jag det typ fast med mindre svordommar och så. Och då säger han att dom hela tiden är orättvisa mot honom och tar upp en grej som hände för typ 2-3 veckor sen: Han hade åkt ur limbo när dom var domare, han tyckte att det var håret som tog i men så vitt jag minns så var det mycket mer än så. Och då tänkar man; Va? Det hände för länge sen och det var en lek... Det kanske är dags att släppa taget om det...?
Sen hade jag sagt att typ "Peter" var dum i huvet (fy på mig XD) men det var inte något sånt här super illa menat men a, han blev förbannad, satte sig i ett hörn och surade. Det kom fram en tjej och började trösta (vet inte vad man ska kalla det, han grinade absolut inte han var mer bara på tvären) så sen behövde jag säga förlåt till honom. Ville verkligen inte det då så jag sa väll typ Förlåt da men det var ändå bra att jag sa förlåt, känns så nu iaf. 
Asså egentligen kan jag inte förklara men  jag försöker så gott jag kan. 
Sen började typ det största delen  av killarna börja säga att den fröken vi hade då diskrimenerade killarna för att hon höll med "Petra" och "Lovisa" om att det var för högljut och att om nån får ont i huvudet så måste man dämpa sig. A, det är vad dom kallar diskrimenering (?).
Jag vet inte riktigt vad jag blev så jävla förbannad på men jag blev jävligt förbannad iaf. Det kanske var när "Peter" blev förbannad på fröken när hon sa att han var lite väl löjlig när han satte sig i ett hörn och typ sura och svor, jag var minst lika förbannad som han men jag hjälpte till att styra tillbaka alla bänkar och satt och väntade på att alla skulle samlas så att vi fick sluta.
Det slutade iaf med att jag gick hem gråtande, jag är ingen som bölar mycket oftast inget. Men nu var jag så jävla förbannad att jag grät storbölade.
Kanske lite pinsamt men jag var inte ledsen utan arg på dom för att... a ni fattar. Sen var ju dom orättvisa som in i helvete tycker jag.


Men katten har rätt, livet är svårt.

Ps. Ursäkta alla svordommar, brukar inte svära men jag kännde att det behövdes nu. Hej hej!

Kommentarer

  • Alice säger:

    Ja, det blev verkligen kaos

    2011-04-08 | 19:24:12
  • Alice L säger:

    Så är det inne hos oss också, haha fast igår då var det en som var arg på fröken så han satt åå gömmde dig!! xD det är tråkigt när alla förstör, om man vill ha lite roligt någon gång i veckan åå alla blir sura och skriker!!

    2011-04-09 | 08:57:59

Kommentera inlägget här: