Tovaas yao

Lite folk och inge lön...

Kategori: Modo hockey

...så är i princip livet för dam hockeyn, kollade ju lite på VM matchen, Sverige vann. Tro jag iaf, kollade inte de sista tio minutrarna men när jag slutade ledde dom med 6-1 så jag tro dom vann. Jo just ja, kan vara bra att veta att det var dam-VM och inte killar som spela.
På läktarn var det typ 20 stycken personer, om det skulle var killar som spela skuller det var mycket mer. det kan jag säga med säkerhet. Lite tråkigt tycker jag.
Sen i andra period pausen var det ett repotage om nån tjej som flyttat till Ryssland (från Sverige) för att spela hockey. Förut spelade hon i nåt lag i Sverige och då får dom oftast träna på kvällarna eftersom isytan är upptagen på dagarna. Sen måste hon typ ha ett andra jobb för dom tjänar inge pengar på hockeyn. Tänk då på killarna som spelar i herrarnas högsta liga (Elitserien) som kan få enorma summor i lön. Så är det alltså för alla tjejer i princip som vill spela hockey på elitnivå.
Nu när hon spelade i Ryssland så fick hon ihop det, men hon blev då inte rik. 
Men det är ju inte bara med pengar och så utan även i media, hur ofta kan jag läsa om Modos damer i ÖA, typ alldrig. Men det är ju oxå inte lika många som intresserar sig heller. Jag till exempel går hellre och kollar på herr hockey än dam hockey.
Väldigt dåligt att det ska vara så himla stor skillnad mellan killar och tjejer, det är allt man kan säga. 


                                               Jessie J - Price Tag ft B.o.B.


Kram på er alla!
Tova

Ps. Vet att det inte har nåt med Modo att göra men det är ju hockey, så det fick bli den kategorin XD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: