Tovaas yao

Pengar är kravet

Kategori: Importent stuff

Tjosan!
Igår på affären köpte vi gurka och då fick jag lust att kolla en grej.


Detta är gurkan vi köpte, Krav såklart!

Hede samma gurka på vågen fast istället för att välja Krav Gurka så tog jag Svensk. Nästan exakt 2 kronor billigare.

Ungefär 4 kroner billigare än Krav och 2 kr billigare än Svenska.

Egentligen är det inte så stor skillnad men jag tycker ändå att det ska vara lite mindre skillnad tycker jag. 
Jag vet att det kostar mer att odla ekologiskt men transporten borde iaf vara billigare på Svenska gurkor än på dom från typ Spanien, så då borde dev väl vara typ samma pris, eller?

Ha det lovely!
Tova

Kommentarer

  • LIIV - vanlig men unik säger:

    Tycker det är lite dåligt det där. De vill att vi ska köpa krav-märkt och ekologiskt, men som fattiga studenter har man inte råd. Inte om man ska köpa det på allt, då blir det flera hundralappar till slut. Skillnad om man köper någon grej såklart då blirdet bara några kronor. Men de borde komma på något sätt så det kostar åtminstone lika mycket. Som du sa, det borde ju vara billigare transport tex så de borde kunna kosta ungefär samma

    2011-07-23 | 10:38:06
    Bloggadress: http://liivahliin.blogg.se/
  • Sofia - Mode, foto & personligt säger:

    Nu har jag startat en ny tävling där man kan vinna en valfri vara från gniztra.com

    Dom har allt från smink och kläder till teknikprylar.

    var gärna med :) Kram!

    2011-07-23 | 11:56:21
    Bloggadress: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här: