Tovaas yao

Haj jakt

Kategori: Importent stuff

Hej haj!
Så, ett nytt försök. Det här kommer förhoppningsvis upp på bloggen oxå XD

Once a pone time, I was wathing television, nej jag skämta. Men för typ 3 veckor sen såg jag på Rapport eller Aktuellt, nåt sånt, och då var det om hajfens soppan som är en soppa med hajfenor i, ganska självklart eller hur? Det är mest i Kina och andra asiatiska länder som man äter den.
Iaf så är det super duper jätte mega hemskt för dom här hajarna som blir soppa.
Hajen dras upp på däck och man skär av fenorna. Men för att det inte ska bli så fullt på fartyget så snabbt så slänger man tillbaka resten av hajen i vattent. Men det hemska är inte det för det låter inte så hemskt, ganska men nu kommer grejen. Man dödar inte hajen... den kan ligga på botten i nästan en hel vecka utan att kunna röra sig och därför inte fånga mat. Tillsist svälter den ju ihjäl. Blir seriöst lessen av det här.

På det där inslaget jag såg så sa dom att man kunde gå in på EU kommissionens hemsida ( http://ec.europa.eu/index_sv.htm ) och rösta där på om dom skulle förbjuda haj jakten helt. Jag hat letat i ca. en timme efter det här men jag hitta inget, kanske är jag försent ute. Är det nån som vet nåt?

Jag har aldrig ätit hajfens soppa och kommer troligen aldrig äta det heller.
Kram // Tova



Ps. Har nån "här" smakat hajfens soppa?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Usch, det låter ju fruktansvärt! Jag ska kolla länken och gå in och protestera. Var fick du den ifrån?

    2011-03-03 | 14:33:14
  • Jag^^ säger:

    Jag fattar inte riktigt :S



    Bild från fotoakuten.se

    2011-03-03 | 14:57:09
    Bloggadress: http://ekotovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: