Tovaas yao

Pälsmössa

Kategori: Importent stuff

Hejsvejs, här kommer mitt efterlängtade inlägg om dessa pälsmössor som jag tror att det flesta känner till. Mössan har verkligen slagit igenom här i Sverige, dom kommer ju här ifrån så aja. Men blåräven födds inte upp här i Sverige utan i ex. Finland, Norge och Kina. Blåräven födds upp på farmar och de flesta lever under väldigt dåliga förhällande.
Mössan kommer från HPI of Sweden.
Enligt SVT Rapport så ska mössan har "uppfunnits" i en pälsbutik i Stockholm där innehaverns dotter satte en pälsboll på en vanlig ullmössa. När Isabella "Blondinbella" Löwengrip besökte butiken så fick hon en och sen var allt igång.

Det har blivit MASSA snack om denna mössa och det kan man ju fatta, djurplågeri enligt mig och många andra men enligt andra så är det mode. Och visst den är rätt så snygg, men man får tänka till ibland. En liten fråga oxa. Kan man inte använda fejkpäls?

Det är ju många kända personer som äger en pälsmössa, Kronprinsessan Victoria, prinssesan Madelene, drottning Silva, sångerskan Pernilla Whalgren som på sin blogg skrev: "Den "barnsliga pälstofs-mössan" IS DA SHIT! (Som vi coolingar brukar säga".

Vad tycker du om pälsmössan, skulle jätte gärna få veta det, så kommentera gärna!

Hittar inga bra bilder just nu men jag återkommer när jag har några.

XOXOXO Tova

Kommentarer

  • Majsen säger:

    JA, du har helt rätt. Jag tycker inte heller att det är bra med pälsmösser. Jag har till och med hört att dom dödas av el skokar (eller hur det nu stavas.) JAg ska gjärna fortseta läsa din blogg.

    2011-03-01 | 17:23:55
  • Jag^^ säger:

    Tack^^

    2011-03-01 | 18:44:48
    Bloggadress: http://ekotovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: